Nagrzewnice powietrza w procesach przemysłowych są wykorzystywane do utwardzania, suszenia, obróbki cieplnej i kurczenia, sterylizacji, klejenia i obróbki chemicznej. Nagrzewnice przeznaczone są do pracy w różnorodnych zakresach przepływów i ciśnień powietrza, nawet przy dużych wahaniach temperatury tłoczenia.
Do typowych zadań nagrzewnicy należą:
Nagrzewnice powietrza możemy podzielić na nagrzewnice bezpośrednie (występuje tu bezpośredni kontakt między strumieniem powietrza i produktem spalania) oraz nagrzewnice pośrednie (powietrze nie ma kontaktu z produktem spalania).
Nagrzewnica powietrza została zaprojektowana jako wymiennik ciepła powietrze-powietrze za pomocą kilku koncentrycznych cylindrów wykonanych ze stali nierdzewnej. Cylindry koncentryczne tworzą dwa zamknięte systemy oddzielające spaliny od powietrza procesowego.
W pierwszym układzie zamkniętych cylindrów schładzane spaliny prowadzone są z komory spalania do kanału wydechowego, stopniowo podgrzewając powietrze procesowe w otaczających cylindrach.
W odwrotnych kierunkach powietrze procesowe do podgrzania jest prowadzone w przeciwprądzie z podgrzewacza kilkakrotnie w górę i w dół w drugim układzie zamkniętych cylindrów do kanału wylotowego powietrza procesowego.
Zimne powietrze podawane jest od zewnętrznej strony nagrzewnicy specjalnymi kanałami zbliżającymi się w kierunku źródła ciepła, co powoduje stopniowe nagrzewanie się powietrza, które następnie trafia do króćca wylotu.
Aby poprawić mieszanie powietrza oraz wydłużyć drogę ogrzewania w zbiorniku wewnętrznym zastosowaliśmy blachy kierunkowe powietrza.
Przepływ powietrza procesowego w nagrzewnicy waha się od 1000 do 100 000 kg/godz. przy temperaturze wylotu powietrza do 180°C. Nagrzewnicę dostarczyliśmy w komplecie z w pełni dopasowanym palnikiem zasilanym gazem.
Do naszych zadań należało również zdemontowanie starej nagrzewnicy, wykonanie kanału powietrza od wentylatora do nagrzewnicy oraz od nagrzewnicy do budynku.
W związku z tym, że nagrzewnica była montowana na zewnątrz budynku doposażyliśmy ją w specjalną nadbudowę chroniącą palnik przed warunkami atmosferycznymi.
Aby zobaczyć efekty naszej pracy zapraszamy do galerii zdjęć: